מטוסי הכיבוי ישובו לפעול עם שחר: בנט: "מוטרדים מפגיעה אפשרית בעין כרם"

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on מטוסי הכיבוי ישובו לפעול עם שחר: בנט: "מוטרדים מפגיעה אפשרית בעין כרם"

לוחמי האש נמצאים כל הלילה בשטח הרי ירושלים מחשש להתחדשות שריפות | ראה"מ הגיע לחפ"ק המשטרתי וקביל סקירה מקיפה מהמפכ"ל ונציגב הכבאות | עם אור ראשון יחזרו מטוסי הכיבוי לפעול בשטח בתקווה להשתלטות מלאה על השריפה

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שריפת הענק בהרי ירושלים: במהלך הלילה יעבדו הלוחמים להגנה על הישובים ולמניעת הישנות האש. עם אור ראשון יוזנקו מטוסי הכיבוי בשנית למערכה בתקווה לכבות סופית את מוקדי האש.

מהמועצה אזורית מטה יהודה מעדכנים: "בהמשך לעדכון מחברת החשמל, אין צפי לחזרת חשמל לישובים כסלון, גבעת יערים ורמת רזיאל. אין אישור מהמשטרה לתושבים לחזור לישובים אלו. כביש 395 לשני הכיוונים מצומת אשתאול עד צומת כרם, יישאר סגור כל הלילה עד מחר בבוקר. חפ"ק החירום של המועצה ימשיך להיות פרוס בשטח יחד עם כוחות הביטחון".

בלוחמה לבלימת לשונות האש השתתפו מאות לוחמי אש בסיוע טייסת הכיבוי האוירית שפעלו בחירוף נפש לבלימת האש המשתוללת שאיימה לכלות ישובים שלמים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיע הלילה (ראשון) חפ"ק של משטרת ישראל ונציבות כבאות והצלה, הסמוך למקום השריפה בהרי ירושלים. יחד עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, קיבל רה"מ בנט עדכונים בשטח אודות מאמצי ההשתלטות על האש מפי מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב (קובי) שבתאי, ונציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בהצהרה לתקשורת: "בשעות האלה נראה שמאמצי ההשתלטות בסך הכל בכיוון חיובי, אבל צריך לומר: עד שזה לא נגמר – זה לא נגמר. לשריפות ולרוחות יש מעין דינמיקה של תעתוע, ומה שנראה עכשיו בסדר אנחנו יכולים, חלילה, עוד שלוש שעות להתעורר לקו חזק מאוד. לכן, אנחנו ממשיכים בפעולה רציפה לאורך כל הלילה".

ראש הממשלה הודה ללוחמי האש והשוטרים, "אני רוצה לברך את הכבאים, את מערך הכבאות, את משטרת ישראל, את כוחות צה"ל וכלל כוחות ההצלה – שעבדו בצורה מאוד מסונכרנת תחת הובלתו של שר הבט"פ, וביצעו חילוץ מהיר מאוד ויעיל מאוד של התושבים מהבתים, דבר שממש הציל חיים".

בנט סקר את הנזקים עד עתה ואמר, "יש מספר בתים שנשרפו, בחלק מהיישובים. השריפה בשעות האלה נעה לאיטה מזרחה ולכן אנחנו מוטרדים מפגיעה פוטנציאלית באיזור עין כרם, עמינדב והיישובים בחלק המערבי של ירושלים. מערך הכבאות מכין שם עמדת הגנה".

נציב כבאות והצלה לישראל דודי שמחי עדכן, "לפני דק' אחדות סיימנו הערכת מצב בראשות רה"מ נפתלי בנט אותו עידכנתי על חזית האש הענקית שהתפשטה בהרי ירושלים והצריכה ריכוז מאמץ מבצעי וארגוני".

עוד הוסיף, "מאות לוחמי אש בסיוע טייסת הכיבוי האוירית פעלו משעות הצהרים בחירוף נפש לבלימת האש המשתוללת שאיימה לכלות ישובים שלמים. ראש הממשלה ציין לשבח את המפקדים והלוחמים שגילו נחישות מבצעית ודבקות במשימה ובזכותם נמנע אסון כבד. הלילה עוד לפנינו, הכוחות ערוכים להגן על הישובים, על הבתים ולמנוע הישנות האש.
אני בוטח ביכולתם, במקצועיותם ובעוצמתו של מערך הכיבוי".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מרגע שבנט נכנס לתפקיד ראש השקררה
    שימו לב שרק צרות באות עלינו